
Влиянието на Роберт Бош върху ранната автомобилна индустрия се вижда в революционните му изобретения за новите задвижващи технологии и в силата на иновациите, популяризиращи неговата компания. Това са високоволтовото магнитно запалване със запалителна свещ, както и изобретяването на подгревните свещи 20 години по-късно – изцяло нови технологии, оказали значително влияние върху развитието на автомобилните двигатели.
Ранните бензинови двигатели използват запалване с гореща тръба, което причинява пожари, а запалването от акумулатора стига само за няколко километра. През 1902 първото високоволтово магнитно запалване – известно още като дъгово запалване, проправя пътя на Бош към успеха. Тогавашните свещи обаче не могат да се справят с високото напрежение на новото магнето, така че главният инженер на Бош, Готлоб Хонолд разработва запалителна свещ, която да съответства на изискванията за по-високо напрежение. Новото високоволтово магнето и новите издръжливи, комбинирани с проводници с високо напрежение, могат да бъдат монтирани във всички автомобили, разпространени по онова време.
Това постави основата на нарастващото производство на моторни превозни средства и ръста на автомобилната индустрия през следващите десетилетия.
През последните 120 години компанията е разработила повече от 20 000 различни типа запалителни свещи и е произвела над 14 милиарда от тях.
Отначало дизеловите двигатели са били използвани само като стационарни. Роберт Бош обаче разбира бързо, че високата им ефективност ги превръща в привлекателно решение за автомобилите. Тъй като дизеловите двигатели стартират трудно на студено, шофьорите трябва да импровизират: те загряват мотора с помощта на т.нар. горещи крушки, поялни лампи и дори с открит огън. Когато през 1922 е пусната първата подгревна свещ на Bosch за тежкотоварни дизелови двигатели, това е първото устройство, което действително загрява директно горивната камера. Електрически управляваната подгревна свещ е еднополюсно устройство, оборудвано с изолатор и телена бобина с две намотки. Подгревните свещи на Bosch стават все по-мощни. В момента те се предлагат за почти всички дизелови двигатели. С модерните керамични подгревни свещи DuraSpeed студеният старт на дизеловия двигател отнема по-малко от две секунди – т.е. почти като старт на бензинов двигател.